מכרזים ומכירות פומביות

    מהו אתר מכרזים ומכירות פומביות?

 

בשנות התשעים, כמדומני, החלו להתפרסם בעיתונות המודפסת חוברות שהופצו בציבור הרחב, הזכורה מכולם היא החוברת "המכרז של המדינה" שיצאה אחת לחודש. העיקרון היה שבחוברת מוצרים כל מיני מוצרים למכירה בכמות מוגבלת (לרוב יותר מפריט יחיד), מופיע בה מה שמוגדר כמחיר השוק של המוצר, ומחיר מינימום אפשרי להצעה (לרוב נמוך בהרבה ממה שנרשם כמחיר השוק). אנשים היו מתקשרים טלפונית לחברה ומגישים הצעה של סכום שהם מוכנים לשלם תמורת המוצר בו הם מעוניינים. אלה שהציעו את הסכומים הגבוהים ביותר זכו לרכוש את המוצר בדרך זו. התוצאה הייתה שהם שלמו מחיר הרבה יותר קרוב למחיר שננקב כמחיר השוק, אבל לרוב עדיין נמוך ממנו.

בשנות האלפיים, ככל שהשתכלל עולם האינטרנט, ירדה הפופולריות של החוברות המודפסות, ורעיון המכרזים עבר לאינטרנט. היתרון בניהול המכרזים ברשת הוא כפול. מחד יש יותר שקיפות – אמנם אנחנו לא יודעים מי מציע כל הצעה, אבל אנחנו בהחלט יכולים לדעת בכל רגע מהו הסכום הגבוה ביותר שמוצע בינתיים. אם אנחנו מאוד חפצים במוצר ויש לנו אפשרות, נוכל מיד להציע סכום גבוה יותר. הדבר השני הוא שניתן לנהל מכרזים ומכירות פומביות כל הזמן  ובאופן יותר מיידי.

עם התפתחות רעיון המכרזים והמכירות הפומביות באמצעות האינטרנט, התפתח גם רעיון המכירות הקבוצתיות. כאן המחיר איננו בשליטת הגולשים, אבל המוכר מציע כמות מוגבלת של פריטים במחיר נמוך ממחיר השוק אבל גבוה ממחיר המינימום למכרז או למכירה הפומבית. מי שרוצה להבטיח לעצמו את המוצר במחיר לא גבוה, מזמין בדרך הזאת, תוך לקיחה בחשבון שיתכן שראם היה משתתף במכרז או שלא היה זוכה כלל, או שהיה משלם יותר או אולי אפילו פחות, אבל כאן לפחות, אם עדיין יש פריטים במלאי הוא בוודאות קונה.

          //

מודעות פרסומת

יש תגובה?

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s