העסק וסביבתו

מהי בעצם הסביבה בתוכה פועל העסק?

אם נגדיר את הסביבה כסביבה גיאוגרפית כאן כמובן כל חלקיה צריכים להיות ברצף אחד. אבל כיצד נקבע את גבולות הסביבה הזאת? האם רק מקטע הרחוב, או אולי הרחוב כולו, או השכונה, או העיר, ו גם ישובים סמוכים (עד כמה סמוכים), אולי המדינה כולה ואולי אפילו העולם כולו? כל אלה אפשריים כגבולות הסביבה הגיאוגרפית של העסק. אז איך נחליט? כמובן לפי מהות העסק. חנות מכולת משרתת רק את הנמצאים בסמיכות אליה, חנות בגדים יתכן שתשמש רק את העיר בה היא נמצאת ויתכן שאפילו את המדינה כולה (כמו למשל חנויות בכיכר המדינה), חנות רהיטים ודאי שתשמש את המדינה כולה, חנות ספרים יכולה לשמש רק בשכונה בה היא נמצאת או אפילו את העולם כולו.

אבל הגיאוגרפיה איננה הדרך היחידה לקבוע את סביבתו של העסק. בגיאוגרפיה כבר הזכרנו את המדינה, אבל זו משמשת לא רק בהיבט הזה. המדינה גם קובעת את החוקים במסגרתם יפעל העסק, במדינה שורר האקלים הכלכלי והחברתי בתוכו פועל העסק, וכמובן שבמדינה חיים הלקוחות, הספקים, המתחרים ומשתפי  הפעולה ויש להם תרבות חיים מסוימת שהעסק צריך להתאים עצמו אליה.

אז כבר נגענו בסביבה האנושית. אבל הסביבה האנוש החשבה והמשפיעה ביותר היא בני המשפחה והחברים הקרובים של בעל העסק. אלה יכולים להיות תומכים נלהבים, ואולי אפיל מסייעים, הם יכולים גם להעביר ביקורת נכונה ומועילה. אבל … הם גם עלולים להיות מונעים מפחדים מיותרים ושאינם במקום ולהחליש את בעל העסק. חשוב לדעת שאלה באמת רוצים את טובתנו, אבל לא תמיד נקודת המוצא שלהם נכונה עבורנו. צריך לכבד אותם ולשמוע כל מה שיש להם לאמר, אבל לא לתת לפחדים מיותרים שלהם לעצור אותנו.

כמובן, ניתן לחשוב על עוד סוגי סביבות, אבל אלה העיקריות.

יש תגובה?

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s