שיתופי פעולה עם עסקים אחרים – הכדאי?

שיתופי פעולה עם עסקים אחרים – הכדאי?

 

הקמת את העסק שלך כדי לעשות כמה שיותר ממה שאתה טוב בו, וכתוצאה מכך גם להרוויח כמה שיותר. אבל מה קורה בפועל …?

במה אתה עוסק רוב זמנך?

יש שתי אפשרויות איך אתה מעביר את מרבית זמנך בעסק. רוב הסיכויים שפשוט אתה עושה את הדבר שלשמו הקמת את העסק, ומזניח את יתר הדברים שחשוב לעשות. אבל קיימת גם האפשרות שאתה מכיר בחשיבות של הפעולות הנוספות ומנסה לעשות גם אותן. היות שבהן אתה פחות חזק, אתה נדרש להקדיש לכל פעולה קטנה זמן רב מידי, ולעשות את העיקר אתה מספיק מעט מאוד

ניקח דוגמה

נאמר שאתה טוב בתכנים, החלטת לעסוק בכתיבה ועריכה של חוברות וירטואליות ומודפסות, בתחומים שונים. אתה חזק במילים, אבל התחום הגרפי (שגם הוא נדרש לחוברות שאתה יוצר) חלש אצלך.

יתכן שתבחר ליצור חוברת בלי לשלב בה אלמנטים גרפיים. תיצור חוברת שמה שכתוב בה הוא הטוב ביותר, ובכל זאת חסר בה הרבה מידע. בזמן קצר תצליח ליצור מספר לא קטן של חוברות כאלו. אבל … הלקוח יהיה מאוד מאוכזב, החוברת לא עונה על צרכיו, ו… כל הלקוחות ינטשו.

מנגד יתכן שתבין בחשיבות של הוספת הגרפיקה. אתה מכיר בכך שאתה לא מוכשר בתחום, אבל גם יודע שבאמצעות כל מיני עזרים שיש ברשת תוכל ליצור דברים סבירים. אז אתה כבר נגיש לעזרים ומתחיל ליצור בהם. אבל אתה לא ממש מומחה, ועד שאתה מוציא פריט אחד סביר לוקח זמן לא קטן. התוצאה היא שלוקח לך זמן ארוך מידי עד שאתה מסיים כל חוברת, וגם אז היא רק קצת יותר מסבירה. הלקוח שוב מתרגז ועוזב

אז מה עושים?

האמת שאותו סוג של מצוקה חווים גם בעלי עסקים אחרים, כולל כאלה שעוסקים בגרפיקה והם הרבה פחות אנשי מילים.

מה יקרה אם תמצא איש גרפיקה אחד כזה ותחליטו לשתף פעולה? במקרה כזה לחוברות שאתה יוצר יתווספו אלמנטים גרפיים מקצועיים, לדברים שהוא יוצר יתווספו תכנים מילוליים איכותיים, ההספק של שניכם יגדל (כי יעסוק רק בתחום בו הוא חזק), הלקוחות של שניכם יהיו הרבה יותר מרוצים, יישארו אתכם ואף ימליצו עליכם לאחרים.

כלומר, שיתוף פעולה בין עסקים מועיל בגדול לשני הצדדים.

בקרוב בבלוג רשומות שתרחבנה את מה שכתבתי כאן. ברשומות אלו אתמקד בכל מיני שיתופי פעולה.

 

רוצים לשווק טוב יותר את העסק שלכם? מלאו את הטופס שכאן ונבחר עבורכם את הדרך המיטבית 

 

בינתיים …

 

  

אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק שלי

מודעות פרסומת