קידום עסקים באינטרנט

בעידן בו אנו חיים, המאה ה-21, עסק לא יכול להתקיים בלי שישתמש בכלים שמצויים ברשת האינטרנט. זאת כבר עובדה שעליה לא ניתן לחלוק. אם בעשור האחרון של המאה העשרים, ובחמש השנים הראשונות של המאה שלנו קביעה זו עדיין לא הייתה כל כך חד משמעית, הרי שהיום, במחצית שנת 2012, זו פשוט מציאות שבלתי אפשרי להתעלם ממנה.

כל עסק, גם אם כל פעילותו ממילא וירטואלית, וגם אם עיקר פעילותו ב"עולם האמיתי" חייב שיהיו לו מספר כלים אינטרנטיים. תחילה אמנה את הכלים, ולאחר מכן אסביר על כל אחד מהם ועל חשיבותו.

הכלים הם:

  • אתר אינטרנט פעיל ומתעדכן בתדירות סבירה
  • דף עסקי בפייסבוק
  • מנוי ברשת הלינקדין
  • מנוי בטוויטר
  • ערוץ ביוטיוב
  • בלוג / מאמרים שמתפרסמים באתרים חיצוניים
  • דפי נחיתה וקמפיינים פרסומיים
  • נוכחות באינדקסים רלוונטיים
  • רשימות דיוור וקשר בדואר אלקטרוני
  • שיתופי פעולה וירטואליים עם עסקים אחרים

אתר האינטרנט מהווה את חלון הראווה הוירטואלי של העסק, אבל פעמים רבות הוא משמש גם הרבה מעבר. אתר אינטרנט יכול לשמש כחנות וירטואלית, ככלי העיקרי לספק מידע על העסק ועוד … ככל העולה על הדעת. האתר צריך להתעדכן בתדירות גבוהה, נכונה לסוג העסק. האתר חייב להיות נגיש וידידותי לגולש, שהוא בעצם הלקוח הפוטנציאלי של העסק. כדי שהאתר יהיה נגיש לגולש, ראשית הוא צריך להיות נגיש למנועי החיפוש, שם האתר (כתובת הדומיין שלו) צריך להיות קליט וזכיר בקלות, ולהופיע בכל מסמך וירטואלי ומודפס ששיך לעסק.

כפי שציינתי, האתר גם צריך להיות ידידותי לגולש. צריך להקפיד על עיצוב שמשרת את האתר, ולא שמכביד על טעינת האתר או על עיני הגולש. חשוב גם שהעיצוב לא יגנוב את ההצגה מתוכנו של האתר, אבל יחד עם זה שהעיצוב יהיה עיצוב "חי". דפי האתר לא צריכים להיות עמוסים, אבל מאידך גם לא דלים במלל. הם צריכים להיות מושכים מבחינת הגולש, כדי שישאר לקרוא בהם. הדפים הפנימיים צריכים להיות נגישים בקלות מכל מקום מתאים באתר, וגם החזרה מהם לעמודים גבוהים מהם בהיררכיה צריכה להיעשות בקלות.

חשוב מאוד שבאתר יופיעו, בצורה ברורה, כל האמצעים ליצירת קשר עם העסק, ונהדר גם להוסיף בו טופס ליצירת קשר (שלא יחייב את הגולש לצאת מהאתר כדי לפנות אלינו).

בפייסבוק חשוב להקפיד לפעול באמצעות דף עסקי, ולא באמצעות הפרופיל האישי. ראשית זה חשוב כי אלה הם כללי הפייסבוק, ומי שלא יקפיד עליהם עלול להיחסם. אבל חשוב אפילו יותר להקפיד על זה, כי הדף העסקי מתאים הרבה יותר ונוח הרבה יותר לפעילויות עסקיות. אם הדף העסקי לא יספיק לנו בפייסבוק, תמיד ניתן גם לפתוח קבוצות עניין. באמצעות הדף העסקי בפייסבוק תתנהל עיקר האינטראקציה של העסק עם לקוחותיו הקיימים והפוטנציאלים.

לינקאדין הינה רשת חברתית עסקית, הפעילות בה יכולה להיות לפעמים מקדם העסקים החזק ביותר שאפשרי ברשת.

על הכלים הנוספים ארחיב במאמרים נוספים. בינתיים מוזמנים לשאול שאלות.

מודעות פרסומת

יש תגובה?

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s