מדיה חברתית

מהי ולשם מהי מדיה חברתית?

 

מדיה חברתית היא כל סוג של מדיה שבה מתרחשת אינטרקצייה חברתית. מאיליו ברור שהכוונה היא למדיה שפעילותן היא באינטרנט.

עיקר המדיה החברתית הן הרשתות החברתיות השונות שפעילות ברשת. חלקן מקומיות וחלקן עולמיות, חלקן ספציפיות לתחום מסוים (רחב או צר) וחלקן פתוחות למגוון תחומים. יש רשתות שהן אינן עסקיות כלל ועיקר, אבל הן לא מענייננו כאן. אותנו מעניינות הרשתות שהן או עסקיות בלבד או גם עסקיות.

כאן לא אזכיר רשתות ספציפיות לענף מסוים, אלא רק רשתות יותר כלליות, אזכיר רק את הבולטות והחשובות ביותר שבהן, אבל יש לזכור שקיימות רשתות נוספות, ורצוי לבדוק אפשרות לפעול גם בהן.

רשתות כלל עולמיות:

  • פייסבוק – זוהי רשת שהפעילות בה היא גם חברתית אישית וגם עסקית. יש להפריד בין הפעילות החברתית שמתרחשת באמצעות הפרופילים האישיים, לבין הפעילות העסקית שעיקרה הם הדפים העסקיים.
  • גוגל פלוס – הרשת החברתית של גוגל. החלה כרשת חברתית בלבד, ולאחרונה נוספו גם בה הדפים העסקיים.
  • לינקאדין – זוהי רשת עסקית בלבד, לא מיועדת לפעילות בין אישית שאיננה עסקית.

רשתות פנים ישראליות:

  • קפה דה מרקר – רשת ישראלית גם חברתית וגם עסקית, בלי הפרדה של ממש בין שתי הפנים שלה.
  • עסקים עושים עסקים – רשת עסקית ישראלית שפעילותה היא גם ברשת וגם "בעולם האמיתי".

בדפים הפנימיים של מקטע זה באתר אסביר על כל אחת מהרשתות שציינתי כאן.

מודעות פרסומת

יש תגובה?

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s