פרסום באינטרנט אורגני וממומן – היכן ומתי כדאי מה?

פרסום באינטרנט אורגני וממומן – היכן ומתי כדאי מה?

 

אתה רוצה לקוחות, אתה יודע שתוכל למצוא אותם באינטרנט. אבל מה הדרך הנכונה לפרסם את עצמך?

באילו מקומות ניתן לפרסם?

האיטרנט מאפשר לנו לפרסם ברים שנחפוץ במגוון רחב של אפשרויות. חלק מהדרכים הן תמד בתשלום, חלקן האחר תמיד חינמיות, והיתר במצבים מסויימים בתשלום ובאחרים בחינם.

להלן אמנה כמה מהכלים הפרסומיים שאפשריים לנו ברשת.

פרסום חינמי לחלוטין

הפרסום החינמי העיקרי נעשה פשוט מעצם פעילותנו באתר שלנו, בבלוג שלנו ובפייסבוק. אם נפעל במקומות אלו בצורה נכונה, עם כל הכללים הנכונים גם למשיכת לקוחות וגם לצרכי מנועי החיפוש, כבר עשינו הרבה מאוד פעולות פרסומיות. ברור שפעולות אלו (וגם אלו שאציין בהמשך) הן חינמיות לחלוטין רק אם אנחנו עושים אותן בעצמנו. אבל גם אם נשכור שירותיו של מישהו אחר לביצוע אותן פעולות, נשלם רק על עבודתו ולא תשלום נוסף גם עבור עצם הפרסום.

דרך נוספת לפרסום חינמי היא כתיבת מאמרים. ניתן לעשות זאת באתרים ייעודיים – או פשוט אתרים שמיועדים למאמרים, או בפורטלים נושאיים. אפשרות נוספת לפרסם מאמרים מחוץ לאתר או לבלוג שלנו היא כתיבת מאמר אורח שיתפרסם אצל מישהו אחר. כמובן חשוב שכל מאמר שכתבנו ישותף כמה שיותר, בכל דרך אפשרית, אם ע"י פעולה שלנו, או אפילו עוד יותר ע"י פעולה של כמה שיותר מהקוראים.

בדיוק כמו עם מאמרים כך גם ניתן לפעול עם סרטוני וידאו שניצור ונפרסם ביוטיוב, בשרתי וידאו אחרים ובמקומות נוספים.

ניתן גם לפעול בפורומים מתאימים, בעקר בפורטל תפוז, וכך להתפרסם.

 

פרסום בתשלום בלבד

פרסום בתשלום, או בשמו, פרסום ממומן, ניתן לבצע במגוון רחב של דרכים. אני אזכיר כאן רק את העיקריות שבהן.

הזכרנו כבר את גוגל ואת פייסבוק, באלה ניתן גם ליצור מודעות בתשלום. המודעות בגוגל נקראות גוגל אדוורדס, והן מתפרסמות ג בדף תוצאות החיפוש בגוגל, גם באתרים ובלוגים של מי שבחרו לשים אצלם פרסום של גוגל, וגם בסרטוני יוטיוב.

המודעות בפייסבוק מופיעות בצידי הפיד ובין הסטטוסים באותו עמד, וגם במקומות נוספים. בפייסבוק ניתן לפרסם לא רק מודעה שיוצרים, אלא גם דף עסי או אפילו סטטוס כלשהו.

ניתן גם ליצור סרטוני וידאו קצרצרים ולפרסם אותם ביוטיוב.

אפשרות נוספת שגיליתי לאחרונה – אתר תפוז מאפשר גם הוא ליצר כרטיס עסק בתשלום, וזה מפורסם בפורומים ובדרכים אחרות.

דרך דומה לפרסום הממומן בגוגל ובפייסבוק, אבל יותר עצמאית, היא יצירת תוכנית שותפים – ארחיב על זה בהזדמנות ברשומה בבלוג.

 

פרסום שהוא לפעמים חינמי ולפעמים בתשלום

יש כלים שחלקם חינמיים תמיד, חלקם בתשלום תמיד וחלקם ברמה מסויימת חינמיים ומעבר לה בתשלום. הכל לפי החלטת הבעלים. מדובר בשני סוגים של כלים.

הסוג הראשון הוא לוחות המודעות האינטרנטיים, והשני האינדקסים והפורטלים שבהם ניתן ליצור מען כרטיסי עסק.

 

אז מה בעצם טוב יותר עבור העסק שלך?

הנכון ביותר הוא לשלב גם קידום חינמי, אורגני, וגם קידום ממומן. ככל שתרצה תוצאות מהירות יותר תשקיע יותר בקידום הממומן, ככל שתרצה תוצאות יותר ארוכות טווח תשקיע יותר בקידום האורגני. אבל אתה בהחלט חייב לפעול בכל החזיתות.

בקרוב בבלוג רשומות שתרחבנה את מה שכתבתי כאן. ברשומות אלו בכל הפרסומיים שציינתי כאן.

 

רוצים לשווק טוב יותר את העסק שלכם? מלאו את הטופס שכאן ונבחר עבורכם את הדרך המיטבית 

בינתיים …

אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק שלי