מחשבות על מחירים

פעם, במקום אחר, כתבתי רשומה תחת הכותרת

מדוע אני לא מעוניינת לבקש מחירים גבוהים?

התשובה הראשונה היא – בתוך עמי אני חיה. גם אני, כמרבית בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, נתקלת בלא מעט קשיים כלכליים, אז אני מבינה היטב את הקושי שעומד בפני לקוחותי הפוטנציאלים. אז אני רוצה להתחשב באלה שמצבם דומה לשלי.

הסיבה השניה היא – בעתיד אני כמובן מעוניינת להעלות את המחירים שלי, אבל עדיין לא להגיע למחירים גבוהים מאוד (מידי לטעמי האישי), ואני רוצה שיהיה לי לאן לעלות מבלי להרגיש לא נוח.

אז תשאלו, אם כך מדוע לא מחירים מאוד מאוד נמוכים? טוב, אני בכל זאת צריכה לכבד את עצמי ואת העיסוק שלי, ומחירים מידי נמוכים מאוד לא מכבדים את המקצוע …

מאז כבר ביצעתי כמה עבודות וצברתי ניסיון. מה שבעיקר לימדני הניסיון שבמחירים שחשבתי עליהם אין היגיון, וכבר מוטב לעבוד בחינם, כי זה בעצם כמעט אותו הדבר. מדוע אני אומרת זאת? ראיתי שביצוע הדברים דורש בכל מובן יותר ממה שחשבתי תחילה, כשעסקתי ביצירה לעצמי בלבד.

אז עדיין אני לא מאמינה בדרישה של מחירים מאוד גבוהים, להם אני עדיין לא מוצאת הצדקה. אבל … אני מאמינה שאם לקוחותי רוצים לקבל ממני עבודה ראויה, הם צריכים לכבד אותי ואת הזמן שלי. הם בוודאי לא ירצו שאגבה מהם סכומים מינימליים, כי אז לא אוכל להקדיש להם כראוי.

היום אני מבינה את הקולגות שלי שמבקשים סכומים כפולים ואף יותר מאלה שהייתי מבקשת בעבר. לכן …

מי שמעוניין לקבל יחס ראוי לו ולמה שאצור עבורו, מי שרוצה להתקדם בזכות מה שאצור לו, צריך להבין שעליו לפתוח מעט יותר את ארנקו – אבל אם יעשה זאת, וגם ישתף אתי פעולה כראוי, ההשקעה תכוסה לו תוך פרק זמן סביר בהחלט.

יש תגובה?

