ביקורת אתר – חברת פארן קוסמטיקה

לאחרונה נכנסתי כחובבת לתחום הטיפוח והיופי מהצד הצרכני. בהמשך החלטתי, שאם אני כבר מבקרת בדפי פייסבוק ואתרים בתחום, מדוע שלא גם אעשה עליהם ביקורת מקצועית ואשלח אותה לבעלים. אכן התחלתי לעשות זאת, וחברת פארן גם נאותה לבקשתי לפרסם כאן את הביקורת ששלחתי להם.

כדי שתוכלו לדעת במה מדובר, להלן קישור לאתר של חברת פארן.

והנה הביקורת על האתר.

שם

מדובר באתר של חברה מוכרת, לכן מתבקש גם שם האתר ושם הדומיין יהיו כשם החברה, וזה אכן המצב. – בחירה מעולה

כניסה

דף הכניסה לאתר מרשים ביופיו. צבע הרקע ומידת המסתורין שבתמונה נותנים את האווירה המדברית בה שוכנת החברה וממנה עשויים המוצרים שלה. הדפדוף מדף הכניסה ליתר חלקי האתר טבעי ונוח ביותר. – בקיצור, דף כניסה מעולה שעושה את העבודה.

קצב עדכונים

מעצם אופיו האתר לא מתעדכן בתדירות גבוהה, אלא רק כשיש חידוש כלשהו. זה יכול מעט להפריע לבולטות של האתר במנועי החיפוש, כאשר החיפוש יבוצע לפי מילות מפתח. היות שמדובר באתר של חברה מוכרת, פגם זה איננו מידי משמעותי, ובכל רצוי שלא רק המחפשים מראש את האתר של החברה יגיעו אליו, אלא גם אחרים שמחפשים אתרים בתחום הקוסמטיקה. משום כך רצוי להוסיף מקטע/ים באתר שיעודכן/ו בתדירות הרבה יותר גבוהה. ניתן להוסיף למשל מאמרים וסרטוני וידאו שיתווספו בתדירות של לפחות פעם בשבוע.

תכנים

התכנים באתר מעולים, לדעתי מומלץ רק להוסיף (כפי שציינתי במאמרים ובסרטוני וידאו): טיפים, הדרכות, מידע נרחב יותר על חומרי הגלם ועל המוצרים עצמם. תוכן נוסף שכדאי להוסיף הוא המלצות ומכתבי תודה של לקוחות מרוצים.

מהירות עליה

את הבדיקה ביצעתי בדפדפן כרום, מערכת הפעלה חלונות 8.1, תשתית של בזק פס שמאפשר עד 100 מגה קצב עליה. במקרה שלי, כשהבדיקה נעשתה בסביבות השעה 10:00 בבוקר, לא הספקתי ללחוץ על הקישור לאתר, או על קישור בתוך האתר ומיד הגעתי למקום הרצוי. יתכן שבשעות עמוסות יותר, ובאמצעים פחות מהירים ההתחברות הייתה עלולה להיות אטית יותר, אבל סביר שלא ברמה שעלולה להוות בעיה. דבר זה מצביע על תכנון נכון של גודל הכלים (תמונות ועוד) שבאתר. – מעולה.

אפליקציות

באתר לא משולבות אפליקציות, בגדול הן גם לא חסרות. האפליקציה היחידה שהייתי שוקלת לצרף היא אפליקצית ה-QR, אבל גם זה לא בטוח שהכרחי.

קישור לכלים אחרים

הקישור היחיד שקיים באתר הוא לדף הפייסבוק, וגם זה קישור שבור (שלא מוביל לשום מקום). חשוב מאוד לתקן את הקישור, ורצוי להוסיף גם כלים נוספים (יוטיוב, טוויטר, גוגל פלוס) ולקשר גם אליהם.

אודות

המידע בדף האודות מעולה בשביל מי שירצה לדעת יותר על מאחורי הקלעים של החברה ושל מוצריה. אין לי ספק שיש מספיק אנשים שזה אכן יעניין אותם. אבל רצוי שגם הקישורים בתוך דף זה יהיו בעברית (אני מתייחסת רק למקטע האתר שעשוי בעברית ופונה לקהל שהעברית היא שפתו – לפחות מבין השלוש שמצויות באתר).

בדף הראשי של מקטע האודות רצוי שיהיו לא רק קישורים, אלא גם מעט מלל שמתמצת את מה שיש בצורה נרחבת יותר בדפים אליהם מגיעים לאחר הלחיצה על הקישורים.

יחד עם זה, הן בדף האודות והן באתר כולו אין מספיק מידע על התועלות ללקוחות מהשימוש במוצרים של החברה, ודווקא על זה צריך לתת הרבה יותר דגש מאשר על מה שכן יש במקטע האודות. כיצד המוצרים מונעים בעיות שעדיין לא קימות? כיצד המוצרים מטפלים בבעיות קימות? ועוד …

צור קשר

דף צור קשר בנוי בצורה מעולה, רק רצוי להגדיל  מעט את הגופן של הכיתוב מתחת לטופס.

עיצוב בסיס

על העיצוב אין מה להרחיב, במבט ראשון הוא מעולה. יתכן שבדיקה מעמיקה יותר תגלה פגמים מועטים, אבל זה באמת ידרוש בדיקה מעמיקה.

PR וציונים אחרים

ציוני האתר מאוד נמוכים, היות שכפי שציינתי הוא לא בנוי מספיק טוב מבחינת מנועי החיפוש, וגם איננו מתעדכן בתדירות מספקת. בנוסף מצאתי שמבחינת מילות מפתח האתר מתייחס אך ורק לביטויים באנגלית. אלא שבאופן טבעי חברה ישראלית פונה לפני הכל לקהל ישראלי דובר עברית. לא די שיש לאתר גרסה בעברית, צריך גם מילות מפתח בעברית.

עברית בסיס

רמת העברית באתר טובה מאוד.

אם גם אתם עוסקים באחד מתחומי היופי והטיפוח, ואתם מעוניינים בביקורת לכלי אינטרנטי שברשותכם אתם מוזמנים באמצעות הטופס שכאן.

מודעות פרסומת

יש תגובה?

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s